Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.sc.mahidol.ac.th/handle/123456789/493
Title: การวัดและประเมินผลการใช้ Facebook Measurement and Evaluation of Facebook Usage
Authors: อภิชัย อารยะเจริญชัย
วรัษยา สุนทรศารทูล
Keywords: การวัดและการประเมินผล;Facebook
Issue Date: 2014
Publisher: มหาวิทยาลัยรังสิต
Citation: รังสิตสารสนเทศ 2557;20(2):66-95.
Abstract: ในปัจจุบัน Facebook กลายเป็นสื่อสังคมออนไลน์ที่ได้รับความนิยมมากที่สุดใน โลก ผลสำรวจในปี 2013 พบว่ามีจ านวนผู้ใช้มากกว่า 1 พันล้านราย จากทั่วโลก ซึ่งประเทศ ไทยมีจำนวนผู้ใช้มากเป็นอันดับที่สามของโลกด้วยจ านวน 26 ล้านราย มีองค์กรจำนวนมาก ที่น า Facebook มาประยุกต์ใช้ โดยเฉพาะอย่างยิ่งใน การประชาสัมพันธ์ จากความนิยม อย่างแพร่หลาย แทบทุกองค์กรจึงมี Facebook เป็นของตัวเองทั้งในรูปแบบ Fan Page หรือ Profile โดยมีจุดประสงค์ที่แตกต่างกันไป แต่ผู้ใช้ Facebook เหล่านี้มีความรู้ ความ เข้าใจในองค์ประกอบต่างๆ ของ Facebook มากเพียงใด และได้นำข้อมูลที่ได้จาก Facebook มาทำการวิเคราะห์เพื่อสรุปผลหรือไม่ ทั้งที่ข้อมูลต่างๆ ที่ Facebook บันทึกไว้ นั้นมีความสำคัญที่จะช่วยบ่งชี้ทิศทางการใช้งานให้เกิดประสิทธิภาพสูงสุดได้
Other Abstract: Currently, Facebook has become the social media that has been very popular in globally. Survey in 2013 found that there was more than 1 billion users around the world, Thailand is the third ranking in the world, with 26 million subscribers. Many organizations use facebook applications especially in PR. Because of the widespread popularity, almost every organization has its own Facebook Fan Page, or both in a Profile although the goal is different. However questions regarding use include: Are the facebook users understanding the various features of facebook? Here data obtain analyzed to draw conclusions from Facebook or not. The recorded information is important for facebook that will help identify the most effective way to use it.
URI: http://ir.sc.mahidol.ac.th/handle/123456789/493
ISSN: 0859-1814
Appears in Collections:OOD: National Journal Publications

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.